Головна »
7 клас. Disney Сinema Parade

Мета:  поглибити та розширити знання учнів про парк розваг Діснейленд;
забезпечити учням можливість використовувати на практиці здобуті знання, демонструвати володіння мовним і мовленнєвим матеріалом; розвивати уміння знаходити й відбирати необхідну інформацію з тексту, презентації, відеофільму для подальшого використання в усному та писемному мовленні; розвивати вміння активно застосовувати  англійську мову, удосконалювати комунікативні вміння; активізувати раніше засвоєні прикметники;  розвивати пізнавальні інтереси учнів засобами англійської мови, здатність виражати своє ставлення до теми, що розглядається.
Обладнання: підручник А. Несвіт 7 клас, ноутбук, презентація                          “ Disneyland”,  уривки відеофільмів  «A Day at Disneyland park» and « Celebrate a Dream Come true…»
                                         
 ПЛАН  УРОКУ
І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
1. Повідомлення теми й мети уроку.
2. Уведення в іншомовну атмосферу.
3.  Перевірка домашнього завдання.
ІІ. Основна частина уроку
1.    Презентація нового матеріалу.
2.    Читання та обговорення тексту впр.3 с.140
-    Дотекстовий етап
-    Етап читання
-    Етап розуміння змісту тексту
3.    Говоріння.
ІІІ. Заключна частина уроку
1.    Домашнє завдання
2.    Підбиття підсумків
                                       

                                                                  PROCEDURE
                                              Slide   1
I. I n t r o d u c t i on
Good morning, boys and girls. Nice to meet you in our English lesson. Everybody looks wonderful today.   I hope you are fine and ready for the lesson. How are you? 
 So we’ll continue to speak about cartoons.  The aim of our lesson  is to get more information about W. Disney and Disneyland.
 I hope our lesson will be interesting because the topic is interesting  too, but it demands your active work, your interesting ideas and your imagination.
Remember!  To be successful at the lesson you should have positive emotions. So, say compliments to each other.
  You are so…. ( fantastic, nice, cheerful…) 
II. W a r m i n g    up.
Activity 1 (brain storming).    So, let’s start with some questions:
-    Do you like to watch cartoons?
-     What kind of cartoons do you like to see?  
-     Did you watch any cartoon yesterday?  Did you like it?  
-    What cartoons will you watch in the evening?
-    What is your  favourite cartoon?
                                                 Slide   2
Activity 2    Mind –map
What are your  associations  with the word  CARTOON?

                                                  Slide   3
Activity 3  Let’s do next activity. It’s “Last Word Chain”. For example:  I like to watch films. Films are very popular nowadays. Nowadays we can se a lot of films on TV. TV shows feature films every day….
        III. Check on homework                                              
      Teacher: Yesterday we spoke about your favourite films and cartoons  and people who make them.    What was your  home task for today?      ( Ex. 6 b  p. 141)
                                                 Slides   4-5-6-7
So I hope you are ready to speak about a well-known  producer and creator  Walt Disney and his works. Let’s begin with W. Disney’s biography. Let’s make a story about him on chain. ( one by one).     Who will be the first?  … Who can add some information?
Teacher: Thank you very much for your  story. So, let’s sum it up…( Pupil… 

IV.   The main part of the lesson.
Teacher:   Well, we are going to work with our textbooks. 
 Open your  books on p. 140. Look  at the pictures in your  books, the title of the text.  What are your ideas about the text?
( I think the text is about … Disney parade, cartoons, heroes…)
Teacher: Walt Disney created not only cartoons  he began developing the family – Amusement  Park “Disneyland” in 1950. 
                                                Slide  9
Look!     This park is very large. .It was opened  on July 17, 1955. 
 Look at the next slide and read the poem.                                               
                                                       Slide   10
Welcome to Disney the happiest place on Earth. 
A place we all wish to go since the day of our birth 
There’s so much to do and so much to see 
And fun for all kids from ages one to ninety-three 
From Main Street to the castle oh what fun. 
Rides and splashing and fun in the sun 
Mickey and Minnie and all their pals 
Pooh and friends and the princess gals.

    Teacher:  Would you like to visit  Disneyland?  Why?
                            Let’s Visit  Disneyland with the help of presentation.        
                                                          Slide 11 -12
 Disneyland  is a large park in California.  There more than 60 amusement and shows here.  It consists of 5 main parts: 
-    Main Street, 
-    Adventureland,
-     Frontierland,  
-    Fantasyland, 
-    Discoveryland
   Let’s repeat these names:
.             Slide   17            Main Street                Whom can you see in this picture?
               Slide   18           Frontierland                If you are fond of visiting….
               Slide   19          Adventureland 
               Slide 20           Fantasyland                        Here you can see famous castles
               Slide                 Discoveryland+
     (Пред’ явлення тексту для читання )
 Teacher:                 So now you’ll read the text “Disney Cinema Parade”
                               t.4, P.141 (a textbook A. Nesvit, 7 th Form)     silently.
Pre – Reading Activity     Be ready to answer the question:
-    Where does the Cinema Parade  take place?
                                       ( I think it takes place in …. Fantasyland)
While – Reading  Activity
Teacher: Really. It takes place in Fantasyland.  More than 100 Disney heroes  with Mickey Mouse at the head  introduce visitors to the magic of Disney world.
Post – Reading  Activity  .  Етап закріплення лексики та перевірки    прочитаного.
Vocabulary Practice     I suggest you to enrich your  vocabulary__________?? Look at the next          Slide 
 Can you guess the meaning of these W and WC?
1.    Filmmaking                                                сценарій
2.    catchy songs                                               сучасні хіти
3.    current hits                                                  команда, що створює фільм
4.    rolling stripe                                                створення фільму
5.    a script                                                         захоплюючі пісні 
6.    production team
7.    revealing the opening scene                         плівка, що розгортається
 Activity 1. Find in the text equivalents to the Ukrainian sentences.
-    Команда «Світло. Камера. Зйомка чується …»
-    Чудова музика встановлює атмосферу…..
-    Кіноплівка розгортається вздовж вулиці і на ній з’являються інші герої….
-    Під час постійних зупинок гості параду запрошуються допомогти команді продюсерів створювати нову Діснеївську історію…
       
Activity  2.     Skim the text and try to name as much cartoon characters
                      as you remember
          ( Pupils: Chip and Dale, Gummi Bears, Captain Nemo, Peter Pan, Mary Poppins Pinocchio, Gepetto…)
       
Activity 3.    Well done.  Now  we’ll  do exercise 4,     p.141    (a textbook A. Nesvit,      7 th Form) to check your  understanding of the text.
 Read  the sentences, choose the correct item to complete the sentences.

Activity 4   Look at the last part of the text and decide which is the best summery for the text
                           Slide 24
-    Guests are invited to create a new Disney story…
-    Disneyland will live as long as people’s imagination…
-    A good film is always fun…
-    
         Activity 5
1.    Would you like to visit DISNEY Cinema  Parade and to join the action? Why?
 ( … I would like to see  in my own eyes…)
Teacher: I agree with you. It is better to see in your own eyes  than only read  about films or cartoons. That’s why I’ve prepared a short video for you.
Be attentive while watching this short film. Try to name as much heroes as you remember and then answer my questions and be ready to speak about this parade.
                                          Watching video ( 1st time)
Teacher: Name the heroes….
Answer the questions
1.    Whom could you see in this video?
2.    What  are they doing?
3.    Who was riding on a cart with pumpkins?
                                        Watching video  ( 2nd time)
Teacher: Watch this video for the second time and try to make sound to it. 
P1 This is a cinema parade…
III.   Speaking
Teacher:  So, you ‘ve  just seen a lot of  cartoon heroes. 
-    Whom do you like best of all?
Let’s look at ex.5 p.141 point № 3. Read the task.
Teacher: But  first let’s revise some active vocabulary. What words can we use to describe  cartoon  character.    Look at  Slide 25 and
-    favourite, honest, dishonest, generous,  exciting, amazing, funny, relaxing, interesting, amusing, useful, good, romantic, unusual, kind, terrible, boring, sad, scary, depressing, cheerful,  frightened, horrible, bad, polite, kind-hearted, curious, selfish, funny, terrible, to be full of ideas.
   Teacher:  All cartoons and films have positive and negative characters.
P1, P3,P5 – write down positive features of character….
P2,  P4 - write down negative features of character….
           Teacher:  And now   describe your  favorite hero.
      You may use some phrases…  
This is______________
He is the main__________
He is________
He looks __________
It has a lot of____________
HOMEWORK                   Slide
Teacher:   So your  H/t will be Ex.6 a p.141 ( to write a composition) 
SUMMING UP
           Questions:               Slide 26-27 28            
•    Who was W. Disney?
•     Did you like the story about Disneyland?                 
•     Do you want to travel to Disneyland?       
•    What are Disney’s cartoons and characters?
•    Why are Disney’s cartoons so popular?
•    What kind of place is Disneyland?
•    What can you do at Disneyland?
Teacher:   Well, our lesson is coming to an end. So tell me what you have learnt today?  
Slide 29     You were active, enthusiastic and creative at the lesson. I am satisfied with your  work. Thank you for your  work.  Today the best pupils were_________. They get  10….   It’s time to say good-buy.               I wish you good luck.